Positieve vibes bij kantoor Leerdam: samen voor het beste advies

Positieve vibes bij kantoor Leerdam: samen voor het beste advies

2020-08-20

4 min leestijd | Stories

Door: Johan van der Stelt, teamcaptain Leerdam

In deze coronatijd hebben klanten ons harder nodig dan ooit. Daarom is het nu extra belangrijk om als team verbonden te blijven. Collega Johan van der Stelt is teamcaptain van onze vestiging in Leerdam en vertelt hoe zijn team het aanpakt. “Je bedient een klant niet in je eentje, maar met een team.”

Hoe gaat het in Leerdam?
Johan: “Verrassend goed. Net als iedereen bij accon■avm zijn we veel bezig met coronavraagstukken van onze klanten. Gelukkig draaien veel van onze klanten nog steeds goed. Verder besteden we veel tijd aan klantenbinding. We houden de vinger aan de pols, luisteren goed naar onze klanten en spotten advieskansen.
Die aanpak werkt, want we hebben al veel klanten verder geholpen. Op dit moment ben ik onder andere bezig met een financieringsaanvraag voor een klant, waarvoor ik samenwerk met de afdeling corporate finance. Ook zijn er nieuwe adviesvragen binnengekomen.‘’

Vertel eens over die nieuwe adviesvraag?
“De vraag kwam van een klant die al jaren alleen de jaarrekening door ons laat doen, maar nu gaat investeren in een zonnepark. Hij vroeg hulp bij alle fiscale en juridische aspecten die dit project met zich meebrengt. Daarom heb ik direct contact gezocht met de vaste accountant van de klant en collega-juristen van andere vestigingen. Samen vormden we een team, op afstand natuurlijk.”

Hoe ervaart de klant jullie hulp?
“We zijn nog volop bezig met dit vraagstuk, maar ik merk dat de klant onze multidisciplinaire aanpak waardeert. Hij hoeft zijn verhaal maar één keer uit te leggen, omdat we alle specialismen onder één dak hebben.
Dat is wat mij betreft ook onze kracht. Als teamcaptain en Directeur Advies ben ik een echte generalist. Ik weet wat ik zelf kan, en wanneer ik een expert nodig heb. Zo vorm je het beste team!”

“Ik weet wat ik zelf kan, en wanneer ik een expert nodig heb”

Een van de teamleden is Senior Juridisch Adviseur Eva Smidts. Ze vertelt over het project: “Het leek een simpele casus, maar er kwam veel meer bij kijken dan in eerste instantie gedacht. Al snel bleek dat de verschillende disciplines eigenlijk niet zonder elkaar konden, omdat de beantwoording van de juridische vragen door mij zo afhankelijk zijn van alle fiscale en economische aspecten. Kortom: we hebben elkaar echt nodig!”

Hoe blijf je in verbinding met je klant, in tijden van social distancing?
“Dat is best een uitdaging! Een complexe adviesvraag beantwoorden gaat niet over één nacht ijs. Er is veel overleg, onderzoek en contact met de klant voor nodig. Daarom proberen we onze klanten wat vaker te bellen, om de band warm te houden en up-to-date te blijven. Dat waarderen klanten ook, dat merk ik wel.”

“Je bedient de klant niet in je eentje, maar met een team”

Wat is jouw succesfactor voor optimale advisering?
“Wat mij betreft is dat verbinding opzoeken. Met de klant en met je collega’s. Bij accon■avm bedien je een klant eigenlijk nooit in je eentje, maar je pakt het multidisciplinair aan. Dat is ook het mooie van onze organisatie: met meer dan duizend collega’s hebben we alle expertise in huis. En dat is maar goed ook, want we hebben elkaar keihard nodig! Gaaf om te zien dat deze aanpak goed werkt, ook in crisistijd.”

Ook aan de slag bij accon■avm?
Heb jij ook zin om aan de slag te gaan met interessante adviesvraagstukken? Of heb jij meer feeling met accountancywerkzaamheden? Neem een kijkje bij onze vacatures en laat je inspireren door verhalen van collega’s.

Ontdek onze vacatures